مایند بوک

مایندبوک عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی در اواخر سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید و از آن زمان فروش بالایی داشته است.

این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما یاد می‌دهد که چگونه با شناخت عادتهای کوچک و مدیریت این عادت‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی ۳۷ برابر بهتر شدن است!

به قول نویسنده این کتاب، همین رفتارها و عادت های کوچک است که تعیین می کند ۵ سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

جیمز کلییر نویسنده، سخنران، عکاس و کارآفرینی است که تمرکزش بر عادات و اهمیت آن‌ها در رشد و توسعه شخصی است. او در وبسایتش jamesclear.com نوشته‌ها و آثارش را در اختیار مخاطبانش می‌گذارد.

نوشته‌های جیمز کلیر تا به حال در مجله هایی مثل نیویورک تایمز، کارآفرین و تایم به چاپ رسیده‌اند.

  1. کسانی که می‌خواهند در زندگی‌شان عادات مثبتی ایجاد کنند یا عادات منفی‌شان را کنار بگذارند.
  2. کسانی که می‌خواهند با تغییر عاداتشان زندگی بهتری داشته باشند.
  3. کسانی که می‌خواهند با ساز و کار عادات آشنا شوند.
  1. اگر عادت‌های کوچک و خوب را در خود پرورش دهید، ممکن است در ابتدا تأثیری در زندگی شما نگذارند ولی وقتی با هم ترکیب شوند، زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. می‌توان به عادت‌ها به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کرد. ایجاد عادت خوب در زندگی دقیقاً مانند پس‌انداز کردن مبلغی ناچیز در درازمدت است. شاید در ابتدا به چشم نیاید ولی در درازمدت به مبلغ قابل توجهی تبدیل می‌شود.
  2. اگر به دنبال نتایج بهتر هستید،؛ سعی کنید هدف‌گذاری را کنار بگذارید و ابتدا روی سیستم تمرکز کنید.
  3. موثرترین و بهترین راه برای تغییر عادت‌ها این است که به جای تمرکز روی اهداف و دستاوردها، روی شخصیتی که می‌خواهید در آینده به آن تبدیل شوید تمرکز کنید.
  4. چهار قانون تغییر رفتار، آشکارسازی، جذاب کردن، ساده‌سازی و ایجاد رضایت است.
  5. محیط، دستی نامرئی است که با قدرت خود می‌تواند رفتار انسان را تغییر دهد.
  1. هر وقت عادتی را انجام می دهیم، الگوی چهار مرحله ای عدات را اجرا می کنیم: نشانه، اشتیاق، عمل، پاداش.
  2. اگر می خواهیم عادت جدیدی شکل بگیرد، باید آن را آشکار، جذاب، آسان و رضایت بخش کنیم.
  3. می توانید از یک ردیاب عادت مثل تقویم یا برنامه روزانه به عنوان روشی جالب برای اندازه گیری پیشرفت خود استفاده کنید و مطمئن شوید که از قطار عقب نمی‌مانید.

درباره کتاب

کتاب عادت‌های اتمی در اواخر سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید و از آن زمان فروش بالایی داشته است.

این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما یاد می‌دهد که چگونه با شناخت عادتهای کوچک و مدیریت این عادت‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی ۳۷ برابر بهتر شدن است!

به قول نویسنده این کتاب، همین رفتارها و عادت های کوچک است که تعیین می کند ۵ سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

درباره نویسنده

جیمز کلییر نویسنده، سخنران، عکاس و کارآفرینی است که تمرکزش بر عادات و اهمیت آن‌ها در رشد و توسعه شخصی است. او در وبسایتش jamesclear.com نوشته‌ها و آثارش را در اختیار مخاطبانش می‌گذارد.

نوشته‌های جیمز کلیر تا به حال در مجله هایی مثل نیویورک تایمز، کارآفرین و تایم به چاپ رسیده‌اند.

مناسب چه کسانی است؟
  1. کسانی که می‌خواهند در زندگی‌شان عادات مثبتی ایجاد کنند یا عادات منفی‌شان را کنار بگذارند.
  2. کسانی که می‌خواهند با تغییر عاداتشان زندگی بهتری داشته باشند.
  3. کسانی که می‌خواهند با ساز و کار عادات آشنا شوند.
پنج ایده ناب
  1. اگر عادت‌های کوچک و خوب را در خود پرورش دهید، ممکن است در ابتدا تأثیری در زندگی شما نگذارند ولی وقتی با هم ترکیب شوند، زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. می‌توان به عادت‌ها به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کرد. ایجاد عادت خوب در زندگی دقیقاً مانند پس‌انداز کردن مبلغی ناچیز در درازمدت است. شاید در ابتدا به چشم نیاید ولی در درازمدت به مبلغ قابل توجهی تبدیل می‌شود.
  2. اگر به دنبال نتایج بهتر هستید،؛ سعی کنید هدف‌گذاری را کنار بگذارید و ابتدا روی سیستم تمرکز کنید.
  3. موثرترین و بهترین راه برای تغییر عادت‌ها این است که به جای تمرکز روی اهداف و دستاوردها، روی شخصیتی که می‌خواهید در آینده به آن تبدیل شوید تمرکز کنید.
  4. چهار قانون تغییر رفتار، آشکارسازی، جذاب کردن، ساده‌سازی و ایجاد رضایت است.
  5. محیط، دستی نامرئی است که با قدرت خود می‌تواند رفتار انسان را تغییر دهد.
کتاب در سه جمله
  1. هر وقت عادتی را انجام می دهیم، الگوی چهار مرحله ای عدات را اجرا می کنیم: نشانه، اشتیاق، عمل، پاداش.
  2. اگر می خواهیم عادت جدیدی شکل بگیرد، باید آن را آشکار، جذاب، آسان و رضایت بخش کنیم.
  3. می توانید از یک ردیاب عادت مثل تقویم یا برنامه روزانه به عنوان روشی جالب برای اندازه گیری پیشرفت خود استفاده کنید و مطمئن شوید که از قطار عقب نمی‌مانید.
نقشه ذهنی
ویدیو

مطالب مرتبط